Historia, która zbudowała polski rynek wellness & SPA Jacuzzi®
Pionierskie lata rozwoju hydroterapii w Polsce (1994–1999)
Lata 1994–1999 to przełomowy okres narodzin profesjonalnej hydroterapii Jacuzzi® w Polsce. Był to czas intensywnego zdobywania wiedzy technologicznej, edukowania rynku, szkolenia specjalistów oraz bezpośredniej współpracy z twórcami oryginalnej technologii Jacuzzi®. To właśnie wtedy powstały fundamenty, na których przez kolejne dekady rozwijała się cała polska branża wellness, SPA i nowoczesnej hydroterapii.

Jacuzzi - globalna Marka Wellness&SPA
1956 – początek globalnej rewolucji hydroterapii
W 1956 roku w Stanach Zjednoczonych inżynierowie włoskiego pochodzenia – bracia Jacuzzi – stworzyli pierwsze na świecie urządzenie do hydroterapii. To przełomowe rozwiązanie zapoczątkowało nową dziedzinę leczenia, relaksu i regeneracji, która dziś stanowi standard w nowoczesnych strefach SPA & Wellness.

Jacuzzi w Polsce - historia
1994 – strategiczna analiza światowego rynku wanien z hydromasażem
HERBEC® rozpoczyna szczegółowe badania europejskich i globalnych producentów wanien z hydromasażem. Wnioski są jednoznaczne – marka Jacuzzi®, jako twórca technologii hydromasażu, wyznacza najwyższe standardy jakości, trwałości i skuteczności terapeutycznej.
Research przeprowadzili:
Piotr Herbeć, Maciej Herbeć oraz Nico Longato Sante (Włochy)

1995 – bezpośrednia współpraca z Jacuzzi Europe (Valvasone, Włochy)
Nawiązana zostaje oficjalna współpraca z fabryką Jacuzzi Europe w Valvasone. Od samego początku realizowane są konsultacje techniczne, planowanie szkoleń oraz transfer wiedzy do Polski – dla serwisantów, handlowców, architektów i projektantów krajobrazu.
Ogromne wsparcie merytoryczne zapewniła Barbara Borghesan wraz z zespołem fabrycznym Jacuzzi Europe.

1995 – pierwszy salon HERBEC® Jacuzzi® w Polsce
W miejscowości Reńska Wieś (k. Kędzierzyna-Koźla) powstaje pierwszy w Polsce showroom HERBEC® Jacuzzi®. Klienci mogą po raz pierwszy zobaczyć i przetestować oryginalne urządzenia Jacuzzi®: m.in. Jacuzzi Projecta, Flexa Tower, J-SHA z masażem Shiatsu oraz kabiny parowe.

1995 – pierwsza sprzedaż wanien Jacuzzi® w Polsce
Pierwsze trzy wanny oraz kabina parowa z ekspozycji trafiają do hotelu w Kędzierzynie-Koźlu (Azoty), dziś Hotel Solidaris.
Sprzedaży dokonała Violetta Herbeć, gwarantując niezawodność i prostotę obsługi.
Urządzenia działają bezawaryjnie do dziś (2025) – po 30 latach użytkowania.

1995 – marka premium i obsługa z najwyższą kulturą
Marka Jacuzzi® wydaje płytę "Just for You" z największymi utworami Jazz & Swing, którą HERBEC® wręcza pierwszym polskim posiadaczom oryginalnych wanien Jacuzzi® – symbol połączenia technologii, kultury i luksusu.

1996 – pierwszy polskojęzyczny katalog Jacuzzi®
HERBEC® wydaje pierwszy katalog Jacuzzi® w języku polskim. Publikacja ta miała kluczowe znaczenie dla rozwoju rynku SPA & Wellness w Polsce – po raz pierwszy jasno przedstawiono standardy światowej hydroterapii, kultury kąpieli i nowoczesnej rekonwalescencji.
Od tego momentu Jacuzzi® staje się w Polsce synonimem jakości, zdrowia, luksusu i innowacji.

1996 – wprowadzamy pojęcie „pokojów kąpielowych” i masaż Shiatsu
HERBEC® popularyzuje koncepcję salonów kąpielowych oraz prezentuje wanny J-SHA z masażem Shiatsu.
System 32 mikro-dysz wodnych zapewnia intensywną terapię mięśni, skuteczną w regeneracji po wysiłku, pracy statycznej i przeciążeniach.

1996–1999 – szkolenia techniczne i edukacja rynku
W Valvasone oraz w Polsce organizowane są pierwsze w historii szkolenia dla polskich techników Jacuzzi®.
Łącznie przeszkolono ponad 300 specjalistów.
Kluczowy wkład mieli: Adam Wróbel (tłumacz) oraz Maciej Herbeć (prowadzący szkolenia).

Od 1996 – obecność medialna i edukacja klientów
HERBEC® publikuje artykuły o hydroterapii i designie Jacuzzi® w prestiżowych tytułach:
Twój Styl, Elle, Playboy, Gentleman, Dobre Wnętrze, Cztery Kąty, Murator, Gazeta Wyborcza i wielu innych.
Budujemy świadomość wellness w Polsce na poziomie premium.

1997 – spotkanie z rodziną Jacuzzi w Wenecji
W Wenecji dochodzi do pierwszego osobistego spotkania z rodziną Jacuzzi oraz Royem Jacuzzi. Rozmowy dotyczą przyszłości hydroterapii, edukacji rynku i innowacji terapeutycznych.

1997 – hydroterapia Jacuzzi® w terapii dzieci
Dwie wanny Jacuzzi® rozpoczynają intensywną pracę terapeutyczną z dziećmi i młodzieżą z głębokimi zaburzeniami neurologicznymi.
Do 2025 roku każda z nich wykonała ponad 50 000 zabiegów, zachowując idealną estetykę i funkcjonalność.


1997–1998 – szkolenia dla architektów i projektantów
HERBEC® prowadzi szeroko zakrojone szkolenia z zakresu:
projektowania stref wellness i SPA,
instalacji technicznych,
ergonomii łazienek i salonów kąpielowych,
dachów, tarasów i przestrzeni pod wanny Jacuzzi®.
Łącznie przeszkolono ponad 300 profesjonalistów.

1999 – innowacje rynkowe
pierwsza w Polsce wypożyczalnia wanien ogrodowych Jacuzzi®,
pierwsze Strefy Jacuzzi® pod Gwiazdami,
program „Apartament 1999” dla hoteli i apartamentów – ponad 100 sprzedanych urządzeń w 365 dni.
Hydroterapia Jacuzzi® na stałe wchodzi do standardów hoteli, SPA i luksusowych nieruchomości.

2001 – Jacuzzi® w popkulturze
Na potrzeby programu Big Brother (TVN) dostarczamy wannę ogrodową Jacuzzi®, instalowaną dźwigiem w ogrodzie domu Wielkiego Brata.

Uzupełniamy treść historii Jacuzzi HERBEC.
Ciąg dalszy nastąpi - trwa digitalizacja materiałów.
Międzynarodowe uznanie marki HERBEC®
2022 – AMBASADOR Marki Jacuzzi® EMEA – Barcelona
2024 – AMBASADOR Marki Jacuzzi® EMEA – Rzym



